Kurumsal hayatta hepimizin birer marka olduğunu düşündünüz mü hiç? Eğer düşünmediyseniz, şimdi düşünmeye başlayabilirsiniz.
Her çalışan aslında kendi imajıyla, duruşuyla, konuşma şekli ve karakteri ile kişisel bir markadır. Özellikle satış ve pazarlama departmanları ürün ve hizmetlerini satmadan önce kendilerini satarlar tabiri caizse.
Günümüzdeki en ünlü firmaların da inandığı gibi; imaj ürünü satmayı sağlar. Yıllarca bu konu üzerinde çalışan markalar ürünü cazip kılmak ve markalarını oluşturmak için tonlarca para harcıyorlar. Buna bağlı olarak markayı pazarlayan kişilerin imajı da ürünü ve hizmeti cazip kılmayı kolaylaştırırken, iş yaşamında kişisel değeri de belirliyor.
İnsanların sizi görür görmez akıllarında oluşturdukları görüntü sizin karakterinizi, zekanızı, yeteneklerinizi, deneyiminizi sergiliyor. Bu nedenle nasıl giyindiğiniz, makyaj yapıp yapmadığınız, tarzınız, aksesuarlarınız, saçınız profesyonel hayatta nasıl değerlendirildiğinizi etkiliyor ve iş arkadaşlarınızın, yöneticilerinizin, müşterilerinizin size olan davranışlarını belirliyor. Ayrıca:
- Müşteri kazanıp kazanmama,
- Satış yapıp yapamama,
- Terfi etme,
- Başarı ve başarısızlık,
- Saygı duyulma ve sevilme gibi durumları da imajınız belirliyor.
Kişisel Markanızı Nasıl Geliştireceksiniz?
Kişisel imaj ve marka oluşturmak sandığınız kadar zor bir çalışma değil. Düşünün; iş anlaşması yapacağınız bir firmanın satış müdürü ile görüşüyorsunuz. Satış müdürünün giysilerini ve saç stilini inceliyorsunuz. Özensiz bir giyim ve saç tarzı sizi rahatsız ediyor. O an düşündüğünüz şey; bu kişinin size ne kadar iyi bir ürün sunabileceği ya da ürünlerin ne denli yarar sağlayacağı oluyor. Kaliteli bir marka da olsa, uygun fiyatlar da sunsa kişisel markasını doğru oluşturamamış olan bu kişi sizi tereddüte düşürüyor.
Karşınızdaki kişi ile ilgili vardığınız önyargı iş yaşamınızı da doğal olarak etkiliyor. Doğal olarak kendi imajınızı da sorgulamaya başlıyorsunuz. Acaba siz karşınızdakine nasıl görünüyorsunuz? Nasıl göründüğünüzü karşınızdaki kişinin algısına bırakmamak için kişisel imajınızı geliştirmeniz ve iyileştirmeniz gerekir. Kişisel markanızı yaratmak için belirli bir süreci takip etmelisiniz. Ayrıca Kişisel Etiket ve İmaj Yönetimi Eğitimi ile kendinizi geliştirmelisiniz. İzleyeceğiniz adımlar:
- Kendinizi değerlendirmek
- Başkalarının görüşünü almak
- Giyim tarzınızı değerlendirmek
- Sektörün gerekliliklerini değerlendirmek
- Bilgi ve tecrübelerinizi değerlendirmek
- Değiştirmek ve iyileştirmek
Sizi Doğru İmaja Götürecek Sorular ve Cevaplar
Kişisel marka imajı için izlemeniz gereken adımları listeledik. Bu adımları uygulamak için kendinize birkaç soru sormalısınız ve eksiklerinizi öğrenmelisiniz.
- İş yaşamınızda herhangi bir değişiklik oldu mu? Eğer terfi yaşadıysanız yeni iş statünüze göre görünüşünüzde değişiklik yapmanız gerekebilir. Sorumluluklarınızın artması daha kurumsal bir görünüme ihtiyacınız olduğu anlamına gelir.
- Kıyafetlerinizi en son ne zaman yenilediniz? Moda sürekli güncellenen bir şey olduğu için sizin de kıyafetlerinizi güncellemeniz gerekecektir. 5 sene önce aldığınız takım elbiselerle işe gitmeniz kötü bir imaj oluşturmanıza sebep olur.
- Özel yaşamınızda değişiklik oldu mu? Evlilik, taşınma ya da hastalık gibi durumlar giyim tarzınızı etkileyecektir. Unutmayın, ne olursa olsun işinize şık gelmek zorundasınız.
- Alışkanlıklarınızı değiştirebiliyor musunuz? Saçınız, makyajınız, iş yerinde ve sosyal hayattaki alışkanlıklarınıza körü körüne bağlı olmamalısınız. Saçınızın şeklini değiştirmeli, yeni hobiler edinmelisiniz. Standart bir çizgide iş ve sosyal hayatınıza devam etmeniz bir süre sonra sizi sıkıcı bir birey yapacaktır.
- İş arkadaşlarınızın görüşlerini alıyor musunuz? Birlikte çalıştığınız insanlar sizi daha iyi anlatacaktır. Onlara yorumlarını sorun ve eksiklerinizi görün. İş yerinde katı olmak, gülmemek, insanlara yardım etmemek gibi huylarınız varsa bunları değiştirerek kişisel marka imajınızı iyileştirin.
- Kendinize güveniyor musunuz? İşinizde kendinizi yeterli hissetmemeniz tedirginliğe, strese ve dikkat dağınıklığına neden olabilir. Eksik kaldığınız yönlerinizi geliştirerek bu durumu lehinize çevirebilirsiniz. Öğrenmekten hiçbir zaman korkmamalısınız.
- Görgü kurallarına hakim misiniz? İş hayatında sağlıklı ve saygılı iletişim kurmak çok önemli. Misafirlerinizi karşılamayı ve uğurlamayı, yöneticilerinizle nasıl konuşacağınızı bilmelisiniz. Eğer bu alanda eksikleriniz olduğunu düşünüyorsanız Zarafet Eğitimi, Protokol Kuralları Eğitimi gibi kurumsal eğitimlerden yararlanmalısınız.
Bu sorularla birlikte eksikliğini hissettiğiniz yanlarınızı telafi etmelisiniz. İş hayatının rekabetli koşullarında kalıcı yer edinmek, kendinizi ve firmanızı başarıyla temsil etmek, sevilen ve saygı duyulan bireyler olmak için her zaman değişime ayak uydurmalısınız. Şık giyinemiyorsanız, davetlerde ve toplantılarda doğru davranışları sergileyemiyorsanız rekabet şansınızı kaybedersiniz.
İmaj eğitimleri ile kendi kişisel markanızı oluşturarak doğru mesajlar verdiğinizde hem kendinizi iyi hissedecek hem de başarılı olacaksınız. Siz iyi göründükçe, sağlam bir kişisel imaja sahip oldukça iyi isimleri ve markaları da kendinize çekeceksiniz.